VITAMIN C CEBION

By Mizz Coki - April 19, 2015

VITAMIN C JENAMA CEBION.  SATU BIJI SEHARI.  MASUKKAN
SEBIJIK DALAM AIR KOSONG DAN MINUM.  SEDAP YOU.
Dulu-dulu saya amalkan vitamin C dan kolagen dari Thailand tu... saya sendiri pun jual tapi sejak KKM ehem ehem..... saya pun stop jual dan takde stok lagi kat rumah.  Yang vitamin C sampai 100 ribu tu...hahahah.. menakutkan aje.  Serious. Kulit gebu, jarang sakit cuma selera makan mencanak naik.

Vitamin C ni memang bagus.  Saya makan Vitamin C sebab untuk menyejukkan suhu badan.  Pelik kan?  Ye, memang... Kalau kena demam panas saya telan sampai 8,000 mg dahsyat! Pastu air putih banyak-banyak.  Gerenti hari besoknya demam panas surut.  Terbukti.  Tips ini saya dapat dari teman saya.  Orang merokok amatlah digalakkan untuk ambik Vitamin C supaya suhu badan stabil dan tidak panas.  Nak-nak jenis yang senang kena selesema.  Lagipun ramai yang jarang amalkan pemakanan buah-buahan... macam kat rumah kami memang stok epal, anggur dan pisang yang banyak kat dapur.  Tapi kadang-kadang boleh terlupa nak replenish kan stok.

OK jangan lupa minum air putih banyak-banyak jugak, makan teratur ikut waktu, pilih makanan berkhasiat.  

xoxo, Mizz Coki

  • Share:

You Might Also Like

0 ulasan