Acar Bunga Durian

By Mizz Coki - Ogos 30, 2012

Halo, bertemu lagi kita ye.  Lepas cita pasal sabun meh cita pasal makanan pulak.  Tak sah blog ni kalau tak citer pasal makan.  Haha.  Sebelum tu jom tengok foto dulu.


Nampak keropok ikan siap dengan acar dia sekali.  Sedap kan? Tapi korang tau tak tu acar apa?


Ye.  Acar bunga durian.  Ni resepi kazen aku yang buat.  Dia ni suka reka resepi-resepi eksotik gitu.  Takyah tanya aku resepi dia.. sebab aku pon tak tau ahahahahaha...!! Tapi basically bahan dia sama macam buat acar timun yang biasa kita makan tu.  Tapi percayalah, Acar Bunga Durian ni lagi gempak rasa dia.  Acar dia terasa lemak-lemak dikunyah gitu.  Memang sedap.  

Acar Bunga Durian lemak lemak dimakan bersama keropok ikan yang garing dan rangup.  Bayangkan kelazatan dia... bayangkan.............. :p

xoxo.

p/s:  Ye, according to Jy Rini, memang.. bunga durian kalau kat Sarawak biasa orang masak tumis belacan camtu, tak pun dibuat masak lemak cili api macam kat Semenanjung.  Pernah jugak nampak kat blog bukan Melayu, derang buat bunga durian masak kari campur 'daging' sikit. 

  • Share:

You Might Also Like

2 ulasan