Sorry Sebab Sibuk Sangat Sangat (Banyaknya S... hahaha)

By Mizz Coki - Mei 03, 2012

Ola!
Sorry la sebab lama tak apdet.
Feeling2 ramai  yang baca kan bajet sangat, haha.
Tapi saya tau bila saya tak apdet ada yang tanya.
Bila dah apdet sunyi takde yang komen.
Blogwalkers, saya tak marah.
>_<

OK.
Berbalik kepada alasan kenapa tak apdet.
Saya just bagi hint sajelah.
Hint yang dah terang lagi bersuluh.
Huhu.



Tak payah hint lah.
Rasa macam tak best je bagi surprise kat orang.
Ye, saya ikut buka booth kat bazaar.
Seronok tapi letih tapi best.
Cemana tu?
Besok lusa saya ceritalah ye.

Tadi saya dan Mr. Hubby kemas dan selongkar almari.
Terjumpa sesuatu.
Eh, bukan sesuatu tapi dua benda yang memang banyak gila kenangannya.






TADAAAAAAAAAAAAAAA!!!!


PDA pertama saya dan hubby.
HP iPAQ dan Atom Mini O2.
Ini gadget tahun 2006 baru enam tahun kan?
Bayangkan betapa cepat dan pantasnya teknologi.
Sekarang dah obsolete gila pakai benda ni.

Sekarang saya dah guna Galaxy Note, bila pakai pen stylus tu buat conteng2 teringat zaman guna PDA ni.
Mana ada orang guna PDA sekarang kan?
Dulu2 memang UP dan GEMPAK ler kalau sesapa pakai PDA ni.
Haha.
Kedua2 gadget ni kita beli kat Lelong.com.
HP iPAQ tu second hand tau, saya masih ingat nama owner dia, Mustafa namanya.
Hai Mustafa!!! *lambai lambai*
Macamlah Mustafa tu kenal engkau kan Coki?
Ehek ehek....

Tadi kira nak buang.
Tapi bila kenang balik punyalah susah payah simpan duit berbulan2 nak dapatkan benda ni.
Emo sedikit di situ.
Tetiba timbul rasa sayang.

Nak buang ke tidak?
Bukannya dapat guna pun.
Bateri pun dah kembang semangkuk.
Macam buncit je rupa haha.
Takkan la nak simpan buat koleksi.

Ish ish.. teringat kat mendiang ayah bila tengok PDA ni.
Dulu kan masa temankan dia pergi Klinik Pakar Mata kat SGH, sambil2 tunggu giliran, sempat curi WiFi kat sana.
Ayah tanya, 

Wuits? What is that thing?

It's a PDA, dad.

PDA?

Pocket Digital Assistant, can surf the net, organizing your schedule etc etc.

Oh, cool...

Kannn??
Macam sayang nak buangkan PDA ni.
Nostalgia sangat2.
Menyentuh perasaan dan tiba-tiba rasa sebak di dada.
I hate this feeling.
.......




  • Share:

You Might Also Like

0 ulasan