Jejari Bunchit (Edisi Kembang!)

By Mizz Coki - Januari 27, 2012

Jejari Bunchit (Short & Sweet katanya...)Ahaks!

Kannnnn?
Jejari Bunchit katanya.
The other opposite of Jejari Runcing.
Mesti Elia kata;  APELAPOMPUANNAMAMIZZCOKINISUKEMERAPUMACAMMEROYANTAKMAKANNASIKEMPATPLOHPATHARI.
Abaikanlah paras rupa bentuk ibu jari yang konchit (kontot-bunchit) itu.

Kisah di sebalik jari ni.
Takde havoc mana pun.
Asalnye tetiba je pada satu hari thumb kiri aku kembang.
Heran pulak.
Ditekan-tekan rasa sakit pulak.
Uiks.
Macam bernanah.
ADuihhh janganla macam-macam.

Petang semalam, masa lepak-lepak kat bilik dapur.
Sambil borak, aku try lah kopek kulit kering kat tepi tu.
Time ni masih kembang dan memang terasa jugaklah kesakitan tu.
Dalam kopek mengopek tu tetiba mata tajamku ternampak satu benda halus.
Bukan hantu atau toyol....
Tapi,
MACAM BULU!

Foto ni kan, sekali tengok 3 hari 3 malam bulu haku meremang tak turun-turun!

Serius.
Terus berderau darah aku.
Memang sohih la jari aku ni kena ulat bulu.
Cepat-cepat aku korek-korek bulu tu dan buang.
Eeeii aku citer ni pun meremang bebulu roma ku.

Pagi ni kan,
Aku cepat-cepat ambik gambar jari haku tu.
Dan petang ni masa aku buat entri sakit dia dah berkurangan.
Takde kembang kemerah-merahan lagi.

Memang sah kena ulat bulu.
Soalannya, dari mana aku dapat?????



Mizz Coki Kata:  ULAT BULU JAHAT!

  • Share:

You Might Also Like

3 ulasan