Berita: 'Datuk' Penipu ! - Aib Hari Pernikahan

By Mizz Coki - Januari 23, 2012

Dipetik dari Harian Metro:

GOMBAK: Seorang wanita dan keluarganya bukan saja menanggung malu apabila majlis perkahwinan yang dirancang tidak menjadi kenyataan sebaliknya kerugian lebih RM30,000 selepas ditipu teman lelaki kasanova yang mendakwa dirinya bergelar ‘Datuk’ dalam kejadian di Taman Sri Gombak, di sini.
Mangsa, 22, menanggung malu dengan saudara-mara, kawan dan jiran serta kadi selepas pengantin lelaki berusia 32 tahun terbabit tidak menghadirkan diri bersama rombongan pada hari pernikahan mereka, Khamis lalu. Majlis sepatutnya berlangsung jam 10 pagi di sebuah masjid di sini, tetapi sehingga tengah hari, kelibat lelaki dan rombonganya itu tidak muncul dan gagal dihubungi.
Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Farhana, 22, berkata sebaik menyedari tertipu dia menghubungi pihak bank dan mendapati wangnya dalam bank berbaki RM8 kerana tanpa sedar sudah membuat pemindahan beberapa kali ke akuan lelaki itu. Menceritakan kejadian menimpanya itu, dia pelik kerana sanggup dan rela mendirikan rumah tangga dengan lelaki terbabit walaupun baru lebih sebulan mengenalinya, selain sudah menyerahkan wang ribuan ringgit. 
-----------------------------

Mizz Coki Kata:
Tudiaaaaaaa....
Secara logik la.
Aku cuma tau Dr. Fazley Yaacob yang ada title 'Datuk' di bawah usia 40 tahun selain itu Dato' Siti Nurhaliza.
Mangsa ni pergi sekolah ke tak?
Cinta punya pasal semua tergadai.

Bebudak perempuan sekarang.
Ini nasihat dari akak ok?
Dunia sekarang dah terbalik.
Ini realiti dunia sekarang dan terjadi kat kawan-kawan kami jugak.
Dulu-dulu orang kata pompuan pisau cukur.
Sekarang ni, ramai lelaki dah jadi pisau cukur kebas duit pompuan.dan trend terkini pulak, lelaki muda go for perempuan lebih tua.
Ramai janda sekarang kahwin anak teruna OK?

Paham-pahamlah korang.
Aku sound lebih kang ramai pulak ANONYMOUS CELAKA masuk nanti.
Takde masa nak layan.


  • Share:

You Might Also Like

1 ulasan