Tonsil Dah Sembuh!

By Mizz Coki - November 28, 2011

Yoohooo!!


Sorry lar lama tak hapdet.
Hanjengs tol tonsil aku kembang dowh.
Sakit tau.
Sakit nak menelan, nak menguap, nak berus gigi.
Waima tidur pun kena mengereng ke sebelah kanan.

Punyalah kembang teruk.
Sapa yang penakut silakan beredar dari skrin pc/laptop.
Ini gambar masa serangan mula-mula. 
Dah mula merah tapi kurang kembangnya.


Kannn???

Ingat ye kalau kena serangan tonsil kembang ni korang kena sediakan:

  1. makan antibiotik
  2. makan aiskrim untuk mengecutkan tonsil tu.
  3. minum air banyak-banyak.
  4. tidur kena cukup supaya badan ko tak over heat.
  5. jangan lupa minum 100 Plus.
  6. banyakkan makan buah-buahan macam betik selain daripada berfungsi menyejukkan ianya mengandungi vitamin dan kalau boleh makan buah-buahan yang kaya dengan Vitamin C sebab Vitamin C ni menolong menyejukkan badan jugak.

.........
Lepas 3 hari berat aku turun 2kg.
Best ke?
Kena gastrik pun ya jugak sebab perut lapar tapi tak dapat nak menelan.

..... tu baru seminggu kena tinggal laki.
terus sakit bertubi-tubi.
Ngengada sunggoh ko Coki!




  • Share:

You Might Also Like

2 ulasan