I Sound Stupid If I Speak Malay..... Katanya!

By Mizz Coki - Jun 11, 2011


Hellllloow! (Sila abaikan gambar tu.  Bos takde saja klik klik haha)

Hehe.  Topik hari ini apa ye?  OK.  Saja nak up kan topik pasal errrmm blogger bukan Melayu yang buat blog Melayu.  Wahaaaaaa.. bukan PERKASA tapi memperkasakan Bahasa Melayu macam akulah bahasa rojak.  BM masa SPM A2 je noks.. tak hevvatts sangat khennn??


Well, kat dunia blogger ni aku dah jumpa a few non Malay speakers.  Yang paling tak boleh blah lupa is my Big Momma!! Dah pernah jumpa dia face to face quite a few times - masa pertandingan model (bukan kami berdua hokayyyy??? Tapi anak-anak kami), kat Maybank, kat The Spring.  Tu yang aku ingat.

Kat rumah kiterang memang guna bahasa rojak la, but most of the times memang guna English cuma mak mertua aje yang kiterang cakap Iban gitu.  My girl kalau cakap Iban macam Phua Chu Kang tu slanga dia.  Well, nak tak nak kena cakap English jugak bukan nak riak lah tapi itulah, my late dad yang memperkasakan English kat rumah sejak kami kecik lagi supaya tak ketinggalan kat sekolah.  Kat sekolah memang aku dulu Presiden Kelab Bahasa Inggeris tak caya tanya Chenal.  Haha.  Kat UiTM pun aku sapu jugak subjek bahasa-bahasa ni.  Aku jugak bekas Ketua Editor majalah sekolah gitu.


Dulu-dulu di awal kemunculan aku berblogging memang guna bahasa Inggeris.  Kemudian rasa macam tak kreatif.  Guna BM lagi kreatif.  Sekarang, blog BM ni aku rasa kurang kreatif pulak sebab bila aku masuk balik blog lama macam senorok seronok pulak baca entri-entri lama.  KLIK UNTUK BACA BLOG LAMA.

Anyway, I don't give a damn la to what people might say but hell yeah, hail to the bloggernistas.  Ini blog aku.  Ini cara aku.  Tapi taklah sampai I SOUND STUPID IF I SPEAK MALAY/IBAN kannn????

Tata!

<--- NANG Me If You Love This!


  • Share:

You Might Also Like

2 ulasan