Bagaimana Cara Wanita Kristian Berpakaian?

By Mizz Coki - Mei 21, 2011

Nak jadi perfect? Sapa kata tak boleh?  Klik SINI dan dapat peluang untuk menang RM 35,000 tau! 

OK.  Saya dah buat sedikit homework tadi.  Wah!  Homework katanya kan. Kebelakangan ini banyak entri di blog-blog menyentuh isu berpakaian secara betul yakni menutup aurat.  Persoalan ini timbul apabila fesyen Muslimah diperlekehkan (maaf!) dengan pemakaian shawl dan tudung berwarna-warni.  Ramai yang FREE HAIR terus pakai shawl dengan dress up yang pelik-pelik hingga timbul istilah 'MEMBALUT AURAT' dan bukannya menutup aurat mengikut hukum.


Sumber dipetik dari SINI.

OK.  Ini pula adalah pandangan dari sudut agama Kristian.  Hello sisters!  Take note please.  Thank you.  Bila bercakap tentang berpakaian sexy kita cepat-cepat menuding kepada budaya dan cara pemakaian barat yang keterlaluan.  Sebenarnya yang elok baik kita contohi kan tapi bila saya refer balik sebenarnya dalam Kristian itu sendiri juga menganjurkan umatnya untuk menutup aurat juga.  Buktinya ialah ayat yang dipetik dari Exodus, Bab 28, Ayat 42 yang bermaksud, [Telah ditranslatekan] Buatlah celana-celana dari linen bagi mereka untuk menutupi daging auratnya: celana itu haruslah dari pinggang sampai paha panjangnya.  Nah.  Kan? Mana ada dibenarkan pakai mini skirt, hot pants bagai kan?  Jadi, kawan-kawan kalau masih blur jugak meh sini saya paste kan contoh pemakaian yang menepati hukum dalam Kristian.



Nampak lawa kan?  Kalau pergi gereja pakai macam ni sure ramai aunty berebut nak ambik jadi menantu!


Kasual santai yang bersopan.  Suka sangat!

Ada satu tempat di Amerika Syarikat, hanya 3 jam dari Maryland korang akan sampai ke perkampungan kaum Amish.  Siapa mereka ni?  Mereka ini adalah golongan yang menjalani kehidupan seharian seadanya tanpa bergantung kepada teknologi hari ini.  Bayangkan, pagi-pagi lagi dah ke kebun dan pakaian mereka dijahit tanpa menggunakan mesin!  Yang menarik perhatian adalah cara pemakaian golongan ini yang sangat sederhana.  


Pasangan Amish.  Mereka berpakaian ikut cara orang dulu-dulu.


Fesyen yang diinspirasikan oleh kaum Amish.  Saya suka!!!!!!


SORRY SISTERS.  THIS IS A NO-NO FOR US OK?

Jadi kita sebenarnya masih boleh kelihatan menarik walaupun telah menutup kawasan yang tak sepatutnya dibuka kan?  Setuju??? Tepuk dahi fikirlah sendiri!

Kalau suka entri ini sila vote Mizz Coki!

  • Share:

You Might Also Like

0 ulasan