Daku Hengat Pompuan Jek Yang Mulut Poaka! (Jangan Baca Kalau Tak Suka!)

By Mizz Coki - Mac 22, 2011

Edisi khas sebab darah aku dah lama naik tapi aku sabo-sabo kan.  Ambik ko takde sopan santun lagi dah Diva XXL ni, pakai AKU-KAU sekarang OK?

Al-kisah bermula dari cerita ceriti yang tak sedap didengar, mengata aku begitu begini.  Tapi laki ku sabar kan aje, iyelah hari ni hari dia, besok lusa hari kita.  Biar Yang Maha Kuasa membalasnya.

Ye.  Benar.

Kuasa Tuhan sapa berani cabar, berkat orang sabar, kebenaran tersebar.  Ni, mulut poaka ni kalau perempuan berbuah dada, berkopek, takpe.  Ni jantan sejati, kekar, macho jaja mulut busuk sana sini buat fitnah over sekali gitu cita kat orang.  Orang yang kena cerita ni bukan orang lain pun kawan-kawan kita orang jugak.  Amik ko.  Kawan-kawan lain pon ko main pa*at jugak, dia orang suma dah tau ko kaki pau.  Hahaha!  Aku x puas hati kat ko sebab, aku list kan sebab-musababnya OK?


1.  Ko panggil aku BABI?  Ko labelkan kami sebagai BABI ye.  Takpe.  Daripada aku cop kau sebagai anak gampang yang dikutip dari tepi jalan.  Tah pelacur mana yang buang ko tepi longkang.  Padanlah adik-beradik ko putih melepak tapi kau jugak yang leher berkerak kehitaman.  Nasiblah ko.

2.  Ko kata bisnes laki aku lingkup gara-gara kerana aku BANYAK MAKAN???    Ko tak pernah tau yang aku terburu-buru balik kerja, tukar baju, pack barang dan terus pergi stall.  Ko ingat aku makan kat rumah?  Aku makan kat stall lah BABI.  Ko tau tak setiap duit yang aku ambil, aku ganti balik tau. Kalau tak reti Barulah dapat dibuat modal pusingan.  Oh ya, baru aku ingat, ko skolah setakat Tingkatan Lima saja, SPM tah-tah pangkat 3 mana ko tau pasal bisnes kankankan?  Tak macam kau berangan DIVA je lebih tapi makan minum orang bayar.  Budak-budak Kolej yang hidup atas tajaan PTPTN lagi berduit lah nak beli burger paling sengkek tau!!  Malunya aku dengan ko yang konon kompang sana sini yang gaji ko RM3 ribu sebulan.

3.  Ko kata laki aku kerja bermati-matian kerana nak bagi aku makan sampai jadi GEMOK.  Wei cibai!  Ko tau tak sebagai sorang JANTAN ko kena bagi nafkah ZAHIR selain dari BATIN tau tak.  Yang gemok tu sebab aku tak kontrol makan.  Ko malu ke tidak??? Awek ko belikan barang-barang untuk kau tapi ko macam pondan je kontrol ayu pastu kompang sana sini berangan DIVA lagi nak naik kereta Mercedes awek ko.  MALULAH AKU KALAU HIDUP PUN DITANGGUNG AWEK.

4.  Ko kata kat orang luar sana, kalau suara aku tak sampai pitching, ko suruh aku naik BELON UDARA PANAS?!!  Banyak cantek muka kauuuu!  Kalau dah tahu aku tak boleh nyanyi, dari tahun 2003 dulu ko toksah susah-susah suruh aku nyanyi.  Eleh... setakat suara pondan ko tu aku tak heranlah.  Kalau ikutkan pertandingan, setau aku kau langsung tak pernah ikut pertandingan nyanyian apa lagi Battle of the Band sebab ko pengecut yang takutkan kekalahan.

5.  Ko hina laki aku, kata takde duit tapi pakai kereta besar.  Weih.  Ko tau tak kiterang bermati-matian kerja siang dan malam untuk tanggung 2 keluarga lepas tu aku bagi duit kat Mak aku tiap-tiap bulan lepas bapak aku meninggal ko tau tak???  Ko mesti ingat ko jugak yang terhegeh-hegeh nak tompang kereta besar tu kan kalau ikut laki aku keluar.  Ni mak ko sendiri yang sakit, ko boleh mengeluh mengadu yang ko letih.  Sebab ko anak kurang ajar, anak pungut. Patut ke buat mak ko sendiri macam tu.

6.  Aku yang 5 tahun lebih muda dari kau dah buat banyak sumbangan tau untuk keluarga.  Ko apa ada??? Kasi malu kat Mak Ayah ko adelah... sian kat mak ayah ko kena serang masa orang carik ko.  

7.  Ko tak ingat ke yang ko bawak muka tebal jumpa laki aku senyap-senyap untuk tolong bayar sewa teksi dan hotel masa kita semua pergi KL???? Ko tak ingat yang ko mintak pinjam RM100 sebab nak sambut harijadi mak ko, tak ingat yang ko pinjam RM30 sebab takde duit nak beli minuman masa perform.  Ko tak ingat kan yang ko tak berterima kasih kat laki aku lepas sambar air kotak ko terus cabut lari?  Belum lagi jumlah kecik-kecik yang ko pinjam sampai sekarang ko tak bayar-bayar.  Ko mintak RM100++ aku terpaksa korek duit simpanan aku semata-mata nak repair aircond kat studio.  Tapi aku terkejut gila bila tengok kipas yang gantikan aircond tu.  Mana pergi duit haku?

9.  Ko kata ko TAK PERCAYA PADA KEKUASAAN TUHAN.  BIBLE TU CUMA DITULIS OLEH TANGAN MANUSIA DAN KO CABAR MALAIKAT-MALAIKAT SUPAYA TURUN DARI LANGIT untuk buktikan pada kau yang TUHAN ITU WUJUD.  

Baguslah sebab belum mati lagi Tuhan dah bagi pembalasan kat kau.... aku dah tau banyak cerita tak elok tentang kau kat luar sana.  Terimalah pembalasan dari Tuhan iaitu:

a.  Ko kena buang kerja sebab salahgunakan wang petty cash.
b.  Ko tipu kawan ko sendiri, sambil lewa buat kerja dia lepas tu ko kutok kata dia SUPERSTAR BODO?
c.  Dia dah pun buat LAPORAN POLIS tentang pembohongan dan ketamakan kau.  Kiterang aje yang takde bukti ko makan DUIT kami.  Kalau ada memang aku sekali tumpang sekaki buat laporan.
d.  Sekarang, budak-budak tu dah tak percayakan kau lagi.  Habislah riwayat idup ko.  Kalau aku jadi ko kan, baik berambus dari sini lah weh!

.............  Yang buat aku sedih, ko adalah sedara laki aku.  Tergamak ko buat macam ni kat keluarga sendiri??????



*** Mizz Coki ***
Pecah kaca atas simen,
Lepas baca harap komen!

  • Share:

You Might Also Like

5 ulasan