KISAH TEH SUKAT DAN WARTAWAN KENA KEPUNG!

By Mizz Coki - Januari 04, 2011

Salam uols! Eekekeke.....

Penggemar minuman teh kat kedai, bukan kat rumah eh, kat rumah boleh minum Boh, Lipton etc. Teh sukat atau teh timbang terbukti membahayakan kesihatan kerana boleh menyebabkan penyakit kanser. Tau takpe. Ai penggemar kopi sampai gigi jadi kuning. Hik hik.

Nikmat yang memudaratkan. (Foto dari Kosmo Online)

Minum teh sukat banyak banyak boleh jadi kanser tapi kalau minum ARAK banyak banyak mulut pula bawa penyakit lain. Ini petikan dari akhbar Kosmo Online.

Dalam kejadian di sebuah restoran di Klang dekat sini beberapa hari lalu, wartawan yang sering muncul di kaca televisyen dengan laporan isu alam sekitar itu mengaku telah mengeluarkan beberapa perkataan yang boleh membangkitkan isu perkauman.

Sudah terang lagi bersuluh. Daripada klu yang diberikan dah tahu siapa punya angkara. Tapi yang buat ai terkilan adalah sikap orang kita yang ingin membetulkan kesalahan menyebabkan kita nampak jahat di mata orang lain. Ini bukti video tersebut yang dicilok dari YouTube.




Antara komen-komen di YouTube menampakkan yang rakyat kita sekarang sudah matang dan bijak menilai sesuatu isu seperti di atas, antaranya:

semua yg kecoh termasuk yg merakam yg upload sengaja nak tunjuk mereka adalah pembela melayu,tp lihat lah rupa mereka..yg terpekik2 tak pula nampak muka,kecoh je lebih,org mabuk semua benda keluar dr mulut,takkan tak reti kot atau saje bt tak reti]..ini bukti mereka bukan org melayu dr m'sia,ini bkn sikap org melayu..siap suruh byr 1 kedai pulak tu-melayu ke tu..LIHAT LAH SEMUA KOMEN SEMUANYA TIDAK MEMIHAK KEPADA ANDA WAHAI MELAYU YG SUKA BUAT KECOH
yang dok suruh ulang balik dia cakap apa tu buat apa. saja nak dok besaq2 kan lagi perkara ni. dia dah nak mintak maaf tu, tak perlu lah hangpa nak besaq kan lagi. kecoh betul hangpa ni. dia mabuk, di luar kawalan nak buat lagu mana. semua manusia buat kesilapan. yang melayu ni sensitif sangat, sentuh sikit melenting. bila gaduh cukup suka. orang nak berdamai, depa nak macam2. entah2 yang tanya tu pun mabuk sekaki. apa punya melayu ni!
ni la orang melayu zaman sekarang , kalau org tu dh minta maaf...maaf je layg ni pergi marah2 die pahal.satu lagi bila nak tegur jangan la guna perkataan lucah. aku terdengar "BUTO" pe tah =.= aku pun melayu...lek ah. sikit2 nak cakap kasar. :3 BAJET "SAMSENG" KONON. BLAH AH WEYH...PERANGAI CAM SHIAL.AKU MALU AH !INSAFLA.....

Renung-renungkanlah.......



*** Mizz Coki ***
Pecah kaca atas simen,
Lepas baca harap komen!

  • Share:

You Might Also Like

8 ulasan